BEARMACH 60

Bearmachi lugu
Nüüd, mil maailma juhtiv Land Roveri osade ja tarvikute edasimüüja tähistab oma 60ndat sünnipäeva, vaatame tagasi kuuele sündmusterohkele dekaadile.


Iga päev sobitavad tuhanded Land Roverite omanikud oma sõidukitele Bearmachi tarvikuid ja osi, teades kindlalt, et kasutavad usaldusväärset brändi, mille nimi on kvaliteedi sünonüüm. Ent vähesed teavad sel aastal 60ndat sünnipäeva tähistava turuliidri taga peituvat huvitavat lugu.
Bearmachi lugu algas tegelikult 60 aastat tagasi, sõjajärgse Istanbuli, Türgi pealinna tänavatel. Seal, kära ja saginat täis turul alustas 16-aastane Karabet Torosyan oma karjääri autotööstuses, müües kontaktlüliteid ja jahuteid. Sellest sai kiiresti edukas pereäri, millele ta pani nimeks Motomach. Ta avas prestiižse väljapanekusaali Taksimi väljakul, kus ta müüs Massey Fergusoni traktoreid ja varuosi ning imporditud R&M laagreid.
1956. aastal kolis Karabet Torosyan Saksamaale, kust ta reisis Ladina-Ameerikasse ja Lähis-Itta, et ärivõimalusi hinnata. “Mu isa leidis, et seal oli nõudlust Ameerika Ühendriikides tehtud sõidukite järele, sealhulgas Bedfordi, Rootes’i ja Land Roveri järele,” meenutab tema poeg John Torosyan, kes oli väike poiss, kui tema isa avas 1958. aasta 24. aprillil Bearmachi esimesed tööruumid Ühendkuningriigis.
Bearmachi nimi tuli kahe kõige paremini müüva toote nimedest: laagrid ja masinad (bearings ja machinery). Kena ja lihtne – just nagu firma põhimõte, milleks oli kvaliteet ja väärtus. Neile kaubandustarkuse sammastele ehitasid nad oma kiiresti kasvava äri maine.
Firma alustas kontoriga Holbornis, Londonis, laohoonega umbes kolme kilomeetri kaugusel. Kahe aasta pärast kolisid nad kontori aadressile 78 Buckingham Gate, otse konservatiivse partei ministri Ted Heathi üüritud kontoripinna kohale, kellest kümne aasta pärast sai peaminister. Heathi ülemus oli tol hetkel peaminister Harold Macmillan, kes oli kolm aastat tagasi riigile öelnud, et neil polnud kunagi varem kõik nii hästi olnud. Kui tõusev poliittäht Heath jälgis sumisevat eksporditegevust, mida Bearmachi kontorist juhiti, pidi ta nõustuma, et Suurbritannial läks suurepäraselt.
1962. aastaks oli firma kasvanud ja kolinud suurematesse tööruumidesse Southpark Roadil, Wimbledonis – suurde, kahekorruselisse hoonesse. Neli aastat oli Bearmach põhiliselt varustanud kliente Hillmani autode, Bedfordi veoautode ja Land Roverite laagrite ja elektriliste osadega, aga nüüd koosnes eksport peamiselt Land Roveri osadest.

Klientuuri kasvades oli selge, et nende visade sõidukite varuosadele oli tohutu globaalne nõudlus. 1966. aastaks, kui firma oli sunnitud kolima veel suurematesse tööruumidesse – 650-ruutmeetrisesse laohoonesse aadressil 66 London Road, Tooting – keskendus Bearmach juba ainuüksi Land Roveri osadele. Selleks ajaks oli töötajate arv kasvanud viieni.
Bearmachi tootearendus sisaldas selleks ajaks tohutuid disainiuuendusi piduriketastes ja -voolikutes, vedrustustes, roolisüsteemis, sildades ja eritoodetes.

Pidurikettad
• Puuritud/piludega/ventileeritud kettad, et paremini hajutada tolmu, kuumust ja vett
• Süsinik/kevlar-kettad, mis kestavad kauem, ja hõõrdkatted, et pidurid viliseks vähem

Pidurivoolikud
• Roostevabast terasest punutud katted pidurivoolikutele – kummist voolikute parim kaitse

Vedrustus
• Polüuretaanist kinnitusdetailid ja läbiviigud parema vastupidavuse jaoks
• Paraboolvedrud sujuvamaks sõiduks ja paremaks tagasilla liikuvuseks
• Suurendatud vastupidavusega vedrud – et suurendada kõrgust kuni 40 mm või kandevõimet.
• Topeltamortisaatori kinnitusalused esi- ja tagasillale
• Õhkvedrustuse vedrutugi raskema koorma kandmiseks või raskuse ühtlustamiseks

Roolisüsteem
• Õlitatavad kuulliigendid pikema kestvuse jaoks
• Suurendatud vastupidavusega rooliotsad, mille abil saab pärast kurvi läbimist rooli tagasi otseasendisse saada, ning mis muudavad leevendusamordi kasutamise ebavajalikuks

Sillad
• Reguleeritav diferentsiaalne kuullaager tagasillale, lihtsalt pööra kruvi, et kulumist kompenseerida
• Näited eritoodetest, mida on ostnud Ühendkuningriigi ja teiste riikide kaitseväeüksused
• Galvaniseeritud raamid Series’ ja Defenderi sõidukitele
• Katusepakiraamid
• Defenderi kiirabiautode kaitserauatõkked
• Suurendatud vastupidavusega vedrud
• Suurendatud vastupidavusega radiaatorid ja silikoonvoolikud

1971. aastal tugevdas Bearmach oma euroopasuunalist müüki, üht olulist Šveitsis paiknevat Land Roveri edasimüüjat varustades, ning 1972. aastal algas ka eksport Aafrikasse. Samal aastal lõpetas John Torosyan kooli ning tuli firmasse täiskohaga tööle. Selle hetkeni oli Bearmach keskendunud ainult ekspordile, nii et John sai ülesande luua kodumaine turg. “Minu esimesed Briti kliendid olid Brownchurch ja Aylmer Motors Highgate’is,” meenutas ta.
“Oli selge, et äri kasvas väga kiiresti, ja et olime juba uuest laohoonest välja kasvanud ning üheksast töötajast jäi väheks. Niisiis otsustasime 1974. aastal kolida Cardiffi, et olla lähemal The Rover Company’le, ja sõlmisime viieaastase rendilepingu, et kolida 2000-ruutmeetrisesse hoonesse Trecenydd Industrial Estate’is Caerphillys. Eksport Aafrikasse, Lähis-Itta, Ladina-Ameerikasse ja Euroopasse oli täies hoos, ja varsti palkasime rohkem töötajaid. Nüüd oli meil 13-liikmeline meeskond.”
“Kui olin Ühendkuningriikide turuga algust teinud, reisisin alates 1975. aastast rohkelt, ning lisasin meie välisturule Filipiinid, Austraalia, Uus-Meremaa ja Lõuna-Aafrika. 1977. aastal ostsime oma esimese arvuti.”

“Siis oli meil 18 töötajat ning olime jälle ruumikitsikuses, nii et 1979. aastal ostsime oma 6000-ruutmeetrise kinnisvara Maindy Roadil. Alguses võtsime sellest enda alla vaid 4000 ruutmeetrit ja rentisime alumisi korruseid firmale Trojan Engineering, mille hiljem ära ostsime. 1981. aastal lõpetasime tootmistegevuse. Siiski kasutasime olemasolevat ruumi hästi ära, et arendada välja tervikliku lisaseadmete valiku.”
Tol hetkel kuulus Land Rover raskustes ja rahanappuses British Leylandi äriimpeeriumisse ning neil oli vaevu piisavalt vahendeid, et ehitada oma kaht mudelit: Series III ja Range Roverit (millega oli alustatud 1970. aastal) – kindlasti poleks nad saanud välja arendada lisaseadmete valikut. Bearmachil oli hea meel seda nende eest teha, ning varsti olid Bearmachi lisaseadmed kuum kaup.

Samal aastal võitis Bearmachi väljapanek Frankfurdis Automechanika näitusel külastajate tähelepanu väga erilise Land Roveriga, mis oli varustatud terve rea vapustavate eksklusiivsete Bearmachi lisaseadmetega.
John meenutab: “Sõiduk oli 88-tolline fastback lahtikäiva katusega, 2,25-liitrise turbo-bensiinimootoriga, vaakumil töötava kiirkäiguga (overdrive), tagaratta hoidjaga, eemaldatavate laternakaitsmetega, sisseehitatud vintsiga, põrkerauaga, millel olid integreeritud esituled, ja täiustatud vedrustusega. Niisugust Land Roverit polnud sellel näitusel 1981. aastani olnud. See oli nii kõrgtehnoloogiline, et Land Roveri enda insenerid muutusid väga närviliseks.”
1986. aastaks olime alustanud ka eksporti Ameerika Ühendriikidesse, ning järgmise kolme või nelja aasta jooksul saatsime sinna konteineritäie tarvikuid iga kahe kuu tagant.
Bearmachist sai turuliider Land Roveri lisaseadmete tootmises. Meie lisaseadmete kataloogid olid – ja on endiselt – kõige põhjalikumad, pakkudes isikupärastatud lahendusi kõigile Land Roveri omanikele. Kõik meie pingutused, mida tegime lisaseadmete valiku välja arendamiseks, kandsid nüüd vilja. Aga jälle hakkas meil ruum otsa saama, ja ajutise abinõuna pidime konteinerid parklasse tõstma, et laienemisega toime tulla.”
“Äri kasvas kiiresti kõigis allüksustes ja kõik sektorid tegutsesid hästi, ning äritehingud kaitseministeeriumiga tekitasid meile jälle ruumimuresid. Kuigi Maindy Road’il asuv hoone oli 6000-ruutmeetrine, oli see mitmel eri korrusel, millele oli ligipääs raskendatud, ja tööruume polnud võimalik täielikult kasutada. Niisiis otsustati 2002. aastal uuesti kolida, seekord tööruumidesse Bedwasis.”

2005. aastal pälvis Bearmach Walesi Äriauhindades Walesi Aasta Eksportija auhinna ning 2007. aastal ostis Bearmachi ära Grove Industries, kes on jätkanud perekond Torosyani püüdlusi firma kasvatamiseks. Samal aastal tuli Bearmach välja HawkEye diagnostikavahendiga, mida arvustustes tuliselt kiideti, sest see viis tipptasemel Land Roveri mootoridiagnostika massideni.
2008. aastal, kui ruum oli jälle otsakorral, ostsime lisaks 4000 ruutmeetrit pinda olemasolevate tööruumide lähedal Bewasis, Caerphillys. Vahepealsetel aastatel toimusid ka suured muudatused maailma ärikultuuris – millega läks kaasa ka meie firma, kui avasime 2016. aastal Bearmachi haru Hiinas.

Eelmisel aastal läks üles Bearmachi uuenduskuuri läbinud veebileht – www.bearmach.com – ja HawkEye Total diagnostikatööriist saabus turule. Bearmachis on nüüd üle 150 töötaja.
Bearmachi müügi-ja turundusjuht Stuart Truckel ütleb: “Bearmach täiustab end pidevalt ja arendab osi, mis kestavad kauem. Me hoolime oma klientidest ja toodetest, mida nad meilt ostavad. Selle kinnitamiseks oleme Bearmachi kaubamärgiga osadele kehtestanud kolmeaastase garantii.”

Meil on:
• suur valik OEM (Original Equipment Manufacturer) osi ning oma kaubamärgi varuosi;
• suur varu Series II ja SIII osi;
• suur valik tarvikud ja suurendatud vastupidavusega osi, mida disaini või materjalide osas on parendatud
• kolmeaastane garantiipakkumine Bearmachi kaubamärgiga osadele;
• suurepärane välismaine kliendibaas;
• suur koosseis tehniliste teadmistega ja kogenud töötajatest
• üle 15 000 osa saadaval kohe väljastamiseks;
• 60 aastat spetsialiseeritud teenust, eksporti enam kui 160 riiki;
• ISO standardiga (9001:2015) ettevõttesisene kvaliteedikontroll ja -inspektsioon ning kaitseministeeriumi kvaliteedikontroll

Stuart lisab: “Nende paljude aastate jooksul ja kõigi nende vahetuste ajal, mis on Land Roveri omanikeringis toimunud: the Rover company, British Leyland, British Aerospace, BMW, Ford ja Tata – Bearmach on püsivalt Land Rovereid üle maailma sõidus hoidnud. Mõistliku hinnaga osade pakkumine aitab teha mõistliku hinnaga parandusi ja pikendada Sinu Land Roveri eluiga paljude aastate võrra. Kolmeaastase garantii andmine meie oma kaubamärgi toodetele annab meie klientidele veel lisakindlustunnet ja -meelerahu Bearmachist ostes. ”
Meie kogenud tehniline meeskond pühendub innovatsioonile ja uudsele tootedisainile ning on toonud turule palju üliedukaid uusi tooteid, tänu millele oleme täna üks maailma juhtivaid varustajaid.
Bearmachi Land Roverile pühendatud 60 aasta disaini ja innovatsiooni kõrghetkede hulgas on:
1957 – Esimene, kes pakub Land Roveri osadele tõelist alternatiivi
1958 – Esimene, kes pakub valikut varuosi
1975 – Esimene, kes pakub tõeliselt laialdast lisaseadmete valikut
1978 – Esimene, kes pakub erilisi suurendatud vastupidavusega osi
1979 – Esimene Bearmachi tootmisüksus asutatud
1981 – Esimene Bearmachi kauplus asutatud
1987 – Esimene Bearmach tütarettevõtted välismaal
1997 – Euroopa edasimüügikeskus asutatud
2002 – Asutatud rohkem tütarettevõtteid
2003 – Muutub suurimaks Land Roveri osade sõltumatuks eksportijaks 2004 – sõlmitud esimene leping kaitseministeeriumiga
2005 – Walesi Aasta Eksportija auhind
2005 – Avatud esimene postimüügipood
2007 – Bearmachi omandab Grove Industries
2008 – Ostetakse 4000-ruutmeetrine lisaruum olemasolevate valduste lähedal Bedwasis.
2017 – Uuenduskuuri läbinud veebileht läheb üles. Käivitatakse HawkEye Total. Kolmeaastane garantiipakkumine Bearmachi kaubamärgiga osadele. Avatakse Bearmachi frantsiisid Koreas ja Liibanonis.
2018 – Bearmachi 60nda sünnipäeva tähistamine.

On olnud sündmusterohked 60 aastat, aga võid olla kindel, et järgmised 60 tulevad veel põnevamad!